آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار از خودروسازی داخلی
آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار از خودروسازی داخلی

سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس یازدهم ماده چهار ساماندهی بازار خودرو که در مجلس دهم تصویب شده بود را اصلاح و به مجمع تشخیص مصلحت برد و کلیات آن تصویب شد. وی افزود: جزئیاتی در قانون ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که در آستانه نهایی شدن است و به محض […]

سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس یازدهم ماده چهار ساماندهی بازار خودرو که در مجلس دهم تصویب شده بود را اصلاح و به مجمع تشخیص مصلحت برد و کلیات آن تصویب شد.
وی افزود: جزئیاتی در قانون ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که در آستانه نهایی شدن است و به محض نهایی شدن واردات خودرو آزاد می‌شود و در بحث آزادسازی واردات خودرو چند مسأله مورد توجه قرار می‌گیرد.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد مد نظر برای آزادسازی واردات خودرو از جمله وارد کردن خودروهای قابل استفاده برای عامه مردم، عدم واردات خودروهای لوکس، خدمات پس از فروش خودرو و شرط دوگانه و هیبریدی بودن خودروهای وارداتی است.
حسینی‌کیا در خصوص ارز تخصیص یافته به واردات خودرو، بیان کرد: منشأ ارز خودروهای وارداتی باید مشخص باشد تا به بازار ارز نیز لطمه‌ای وارد نشود و توجه به این موارد در دستور کار و توجه مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در بخش اول گام مهمی در رفع انحصار خودروسازی در کشور است و در مرحله بعد می‌توان با ایجاد رقابت در خصوص کیفیت‌محوری برای خودروی داخلی از نظر قانونی نیز ورود کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با برداشته شدن انحصار خودروسازی، خودروساز در میدان رقابت قرار گرفته و به سمت ساخت خودروی با کیفیت می‌رود.
حسینی‌کیا به دلایل کیفیت پایین خودروی داخلی اشاره کرد و گفت: در عدم کیفیت خودروی داخلی ۲ عامل تحریم و در بخش گسترده ضعف مدیریتی دخیل است که این ۲ مورد با هم عاملی است تا خودروی داخلی قابلیت رقابت‌پذیری را نداشته باشد که در این راستا اعتراض مقام معظم رهبری را نیز در پی داشت.

منبع