آیا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید، مشکل زا است؟
آیا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید، مشکل زا است؟

خوردن غذا بر پایه احساس گرسنگی به عنوان روشی که سیگنال‌های طبیعی گرسنگی و سیری را تنظیم می‌کند، معمولا مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. متاسفانه بسیاری از مردم «خوردن» را تنها در زمانی که از لحاظ جسمی گرسنه هستند، معنا می‌کنند. اما باید گفت خوردن تنها در زمان گرسنگی می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته […]

خوردن غذا بر پایه احساس گرسنگی به عنوان روشی که سیگنال‌های طبیعی گرسنگی و سیری را تنظیم می‌کند، معمولا مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. متاسفانه بسیاری از مردم «خوردن» را تنها در زمانی که از لحاظ جسمی گرسنه هستند، معنا می‌کنند. اما باید گفت خوردن تنها در زمان گرسنگی می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد:

اول آن که متاسفانه غذا همیشه در دسترس نیست. بیایید فرض کنیم شما صبحگاه و زمانی که می‌خواهید برای رفتن به سر کار خود را آماده کنید، گرسنه نیستید. اما کار شما و یا برنامه مدرسه به شما اجازه نمی‌دهد تا هر زمانی که گرسنه می‌شوید، توقف کرده و شروع به خوردن کنید. تصور کنید شما ده صبح به شدت گرسنه می‌شوید، تا جایی که نمی‌توانید بر روی کارتان تمرکز کنید؛ اما ناهار شما تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه حاضر نمی‌شود.

ممکن است شما از افرادی باشید که به ندرت احساس گرسنگی می‌کنید. حتی برخی افراد ممکن است احساس گرسنگی نکنند و یا مشکلاتی در سلامتی داشته باشند که احساس گرسنگی را برای آن‌ها دشوار می‌سازد. در این موارد ممکن است افراد صبر کنند تا احساس گرسنگی به آن‌ها دست دهد. این مسئله می‌تواند به معنای غذا نخوردن به مدت چندین ساعت و حتی یک روز کامل باشد؛ در نتیجه در این موارد فرد کالری، پروتئین و دیگر مواد مغذی کافی که بدن وی به آن‌ها نیاز دارد را دریافت نمی‌کند.

15859111 214 - آیا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید، مشکل زا است؟

حال در جواب این پرسش که آیا خوردن در زمانی که گرسنه نیستیم، مشکل زا خواهد بود یا خیر؛ باید بگوییم نه تنها خوردن در زمانی که گرسنه نیستید مشکلی ندارد، بلکه این اقدام، تصمیمی هوشمندانه برای حفاظت از بدن محسوب می‌شود. آیا تا به حال شده است پیش از سوار شدن به هواپیما و یا سفری طولانی با ماشین به دستشویی بروید. غذا خوردن با پیش بینی نیاز بدنی نیز دقیقا مشابه چنین وضعی است؛ چرا که شما با انجام آن از ناراحتی‌هایی که بعدا ممکن است برای بدنتان پیش بیاید، جلوگیری می‌کنید.

باید این نکته را بدانید که پژوهش‌ها در زمینه تغذیه ممکن است دائما تغییر کند؛ اما آنچه ثابت شده این است که بدن انسان نیاز به سوخت رسانی منظم دارد. شکستن وضعیت ناشتا بودن بدن که در شب هنگام داشتید در مدت یک الی دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب و غذا خوردن ظرف هر سه الی ۵ ساعت در طول روز چیزی است که سبب می‌شود تا بدن بهترین عملکرد را داشته باشد.

باید بدانید خوردن منظم غذا در طول روز کالری، پروتئین و مواد مغذی کافی را برای بدن شما فراهم می‌کند.

منبع: پایگاه Gundersen Health System

منبع