امیدی: استقلال فقط پول یک بازی فصل گذشته را پرداخت کرد/ ضمانت‌های نامعتبر کارگزار را تأیید کردند
امیدی: استقلال فقط پول یک بازی فصل گذشته را پرداخت کرد/ ضمانت‌های نامعتبر کارگزار را تأیید کردند

یاور امیدی سرپرست کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت بدهی باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی به سازمان لیگ به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در مورد قرارداد باشگاه استقلال در فصل گذشته، شرایط به نحوی بوده که با کارگزار این باشگاه قراردادی منعقد شد. روند عقد قرارداد با کارگزار به این علت […]

یاور امیدی سرپرست کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت بدهی باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی به سازمان لیگ به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در مورد قرارداد باشگاه استقلال در فصل گذشته، شرایط به نحوی بوده که با کارگزار این باشگاه قراردادی منعقد شد. روند عقد قرارداد با کارگزار به این علت بود که باشگاه دولتی محسوب می‌شد و امکان ارائه ضمانت نامه قرارداد از سوی آنها وجود نداشت به همین دلیل کارگزاری را معرفی و تمامی تعهدات و قرارداد آنها را مهر و امضا و تأیید کردند. با این حال بدهی‌ از محل این قرارداد به وجود آمده که  چشمگیر است. در آغاز فصل جاری جلساتی با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان و معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در وزارت ورزش برگزار و مقرر شد این بدهی‌ها در فصل جدید مرتفع شود و قرارداد فصل جدید هم بر این اساس بسته شده است. باشگاه استقلال در هر دو فصل قرارداد دارد اما به تعهدات خود عمل نکرده که این موضوع از مسیر حقوقی در حال پیگیری است.وی ادامه داد: هر گونه رفتاری که باعث شود جایگاه تبلیغات محیطی تضعیف شود صرفاً مربوط به یک باشگاه نیست، بلکه آسیب زدن به ارزش برند فوتبال باشگاهی ایران است که حتی تیم شانزدهم لیگ هم از آن متضرر می شود. به همین خاطر اگر باشگاهی مشکلی در این حوزه به وجود بیاورد فقط مربوط به خودش نیست و ضرر آن به همه باشگاه‌ها برمی‌گردد. از این نظر سازمان لیگ با توجه به اینکه کارگزار سایر باشگاه‌ها در بخش تبلیغات محیطی است باید حقوق آنها را نیز در نظر بگیرد.سرپرست کمیته بازاریابی سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان تبلیغات محیطی در اختیار باشگاه استقلال است؟ گفت: بله؛ مراحل طرح دعاوی در حال پیگیری است اما  همچنان تبلیغات برعهده باشگاه است.«بدهی کارگزار و باشگاه استقلال به سازمان لیگ چه مقدار است؟» امیدی در پاسخ به این سؤال به تسنیم گفت: بدهی کارگزار استقلال در فصل گذشته قابل توجه بوده و کارگزار تنها مبلغ یک بازی را تسویه کرده است. در فصل جاری سازمان لیگ با خود باشگاه استقلال قرارداد امضا کرده و تاکنون با توجه به تاریخ سر رسید پرداخت سه بازی خانگی استقلال تسویه نشده است. باید این را هم بگویم که فصل قبل باشگاه استقلال تمام مدارک و اسناد کارگزار این باشگاه را تأیید و ضمانت کرده است. اینها نکاتی است که باعث می‌شود باشگاه استقلال نیز درگیر این پرونده‌ها باشد.وی در واکنش به این موضوع که حسین آل‌اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ اعلام کرده تمام ضمانت‌های باشگاه استقلال برای تبلیغات محیطی جعلی بوده است، گفت: در این زمینه آقای آل اسحاق خودشان اشراف دارند و اظهار نظر خواهند کرد و سازمان لیگ پیگیر است. اینکه ضمانت نامه‌های کارگزار باشگاه استقلال معتبر نبوده صحت دارد، اما اینکه این موضوع در چه حد و به چه شکل است را آقای آل‌اسحاق به‌عنوان مشاور حقوقی طبق قرارداد پیگیر هستند. در قراردادمان در فصل گذشته و فصل جاری هم بحث فسخ و حل اختلافات را در نظر گرفته بودیم. فقط موضوعی که در این بین وجود دارد این است که سرداور منتخب طرفین در هیئت حل اختلاف، آقای حمید سجادی (وزیر ورزش) به عنوان شخص حقیقی انتخاب شده است.«شما اعلام کردید باشگاه استقلال مدارک کارگزارش در فصل گذشته را تضمین کرده و در صورت جعلی بودن این مدارک باشگاه استقلال نیز در این پرونده دچار مشکل خواهد شد؟» سرپرست کمیته بازاریابی سازمان لیگ در پاسخ به این سوال تأکید کرد: بدون شک همینطور است.امیدی در مورد اینکه با برکناری آجورلو آیا خللی در روند پرونده ایجاد می‌شود، گفت: ترجیح می‌دهم آقای آل‌ اسحاق درباره این موضوع صحبت کند اما طبیعتاً وقتی قرارداد بین دو طرف امضا می‌شود، جایگاه حقوقی دو طرف در قرارداد مدنظر است و تعهدات براساس آن در نظر گرفته می‌شود.وی یادآور شد: شرکت‌ها و سازمان‌هایی که بودجه‌ای برای تبلیغات در نظر می‌گیرند هوشمند هستند، بودجه‌ها هم برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مشخص است. ادعای درآمدزایی آنچنانی برای کسانی که وارد این حوزه می‌شوند، زمینه‌ای برای اختلال در امور بازاریابی و درآمدزایی فوتبال است. خواهش می‌کنم باشگاه ها و کارگزارانی که وارد این حوزه می‌شوند به برند فوتبال و لیگ فکر کنند؛ هر گونه اشتباه ما باعث می‌شود ارزش برند ما از نگاه سرمایه‌گذاران در حوزه تبلیغات فوتبال دچار اثرات منفی شود.انتهای پیام/