به گزارش خبرگزاری مهر در راستای اجراییسازی برنامه تحولی رئیسجمهور برای ارتقا کیفیت یادگیری در مدارس و در چارچوب سند تحول بنیادین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نخستین جلسه هماهنگی کارگاه کشوری «توانا» را با هدف برنامهریزی و تبیین الزامات اجرای کارگاههای حضوری توانمندسازی نیروی انسانی برگزار کرد.
در این نشست راهکارهای ارتقا کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری اصلاح روشهای تدریس و ایجاد محیطهای یادگیری پویا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گامی عملیاتی برای تحقق اهداف تحولی نظام تعلیم و تربیت جلسه هماهنگی اولین کارگاه حضوری کشوری «توانا» را برگزار کرد.
این برنامه در راستای اجرای برنامههای تحولی دولت مردمی و با هدف ارتقا توانمندی معلمان و بهبود فرآیند یادگیری در مدارس ابتدایی طراحی شده است.
در این نشست که با ریاست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان مدیران کل و همکاران حوزه ستادی معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد الزامات اجرایی ساختار محتوایی روش تدریس و نحوه مشارکت مدرسان مجرب در کارگاههای حضوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تمرکز اصلی این کارگاهها ارتقا کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری اصلاح روشهای آموزش و ایجاد محیطهای یادگیری پویا و فعال متناسب با نیازهای روز دانشآموزان است.
همچنین بر ضرورت بهروزرسانی شیوههای تدریس استفاده از رویکردهای نوین آموزشی و هماهنگی میان بخشهای مختلف ستادی و اجرایی تأکید شد.
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی نقش کلیدی مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول آموزشی را مورد تأکید قرار داد و راهکارهایی برای نهادینهسازی تغییرات مثبت در محیطهای یادگیری در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد.
برنامه توانمندسازی کشوری نیروی انسانی با عنوان «توانا» شامل مجموعهای از کارگاههای حضوری با مشارکت فعال مدرسان مجرب اساتید حوزه تعلیم و تربیت و صاحبنظران آموزشی خواهد بود که طی آن تلاش میشود بستر مناسبی برای انتقال تجربیات ارتقا مهارتهای حرفهای معلمان و تحول در شیوههای یاددهی فراهم گردد.
معاون آموزش ابتدایی ضمن تأکید بر اهمیت و گستردگی این برنامه ملی از تمامی بخشهای ستادی و استانی درخواست کرد تا در راستای تحقق این اهداف مشارکتی فعال هدفمند و منسجم داشته باشند.