توضیحات بهزیستی استان مرکزی در مورد یک گزارش
توضیحات بهزیستی استان مرکزی در مورد یک گزارش

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل بهزیستی استان مرکزی نسبت به انتشار گزارش «۱۴۸۰ مشترکی که از دسترس خارج شده است» در صفحه استانی خبرگزاری مهر واکنش نشان داده و توضیحاتی برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است. در متن ارسالی بهزیستی استان مرکزی آمده است: «با توجه به مطلب منتشره در خبرگزاری مهر مرکزی مورخ […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل بهزیستی استان مرکزی نسبت به انتشار گزارش «۱۴۸۰ مشترکی که از دسترس خارج شده است» در صفحه استانی خبرگزاری مهر واکنش نشان داده و توضیحاتی برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

در متن ارسالی بهزیستی استان مرکزی آمده است:

«با توجه به مطلب منتشره در خبرگزاری مهر مرکزی مورخ ۱۴۰۰/۱/۲ با عنوان «۱۴۸۰ مشترکی که از دسترس خارج شده است» بدینوسیله جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند با توجه به تصمیمات کمیته استانی مبنی بر کاهش نیروها به علت آمار نزولی بسیار زیاد تماس‌ها (آمار تماس به شکل مستند در نرم افزار گزارش‌گیری قابل استخراج است لذا آمار ارائه شده در گزارش، حدسیات خبرنگار محترم است) با مرکز یاد شده، اقدام به ارائه پاسخگویی با ۳ نیرو در شیفت‌های کاری نمود که البته این موضوع تنها در روزهای ۲۹ اسفند و ۱ فروردین بوده است و در سایر روزها مرکز در حالت عادی و براساس برنامه‌ی همیشگی فعال است.

ذکر این نکته ضروری است که خدمات صدای مشاور ۱۴۸۰ فعالیتی پیشگیرانه است و ارتقایی است و در خصوص درمان اختلالات و مداخله اورژانسی فعالیت نمی‌نماید. لذا مشکل درج شده در این گزارش حاکی از این است که این همشهری عزیز در طول زمان دچار مشکل بوده‌اند و در چنین مواردی الزاماً با مراجعه حضوری به روان‌درمانگر و یا روانپزشک و بررسی‌های حضوری قابل پیگیری خواهد بود.

متأسفانه درج این گونه گزارشات می‌تواند پاسخگویی به ۳۵ هزار تماس و خدمات تخصصی و صادقانه پرسنل خدوم این واحد را تحت الشعاع قرار دهد حال آنکه همکاران زحمت کش در این واحد از ۸ صبح تا ۱۱ شب بدون تعطیلی در حال ارائه خدمات تخصصی بوده و کسب رتبه دوم معاونت امور پیشگیری در نظامنامه نظارتی در بهزیستی کشور نشان از تلاش مدیر کل، معاون و همکاران خدوم این اداره دارد و متأسفانه استفاده از اصطلاحاتی نظیر ترک فعل نه تنها مصداق ندارد که خود موجبات بدبینی در خصوص خدمت صادقانه خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که در خصوص بهبود وضعیت سلامت روان، بهزیستی یکی از دستگاه‌های اثرگذار خواهد بود و رفع این مهم نیاز به عزم عمومی همه دستگاه‌ها خواهد داشت.

شایان ذکر است خدمات مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در ایام تعطیلات نوروزی نیز با همان تعداد نیروهای همیشگی در طول سال در دسترس بوده و آمار گزارش گیری مستند در دسترس است و حضور موارد آسیب دیده و ساماندهی آسیب دیدگان توسط اورژانس اجتماعی اراک در همه ایام حتی تعطیلات خود گواه بر این موضوع است.

در پایان به استحضار می‌رساند روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در همه ساعات شبانه روز پاسخگوی خبرنگاران محترم و اصحاب محترم رسانه استان همچون سنوات گذشته خواهد بود.»

گفتنی است خبرنگار مهر روز دوشنبه ۲ فروردین نیز علیرغم تماسهای مکرر موفق به ارتباط با سامانه ۱۴۸۰ نشد و مسئول روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی دلیل این امر را تماسهای زیادی دانست که با این سامانه گرفته می‌شود.