ساختارهای متنوعی برای دانش‌آموزان در سطح شهر وجود دارد
ساختارهای متنوعی برای دانش‌آموزان در سطح شهر وجود دارد

به گزارش ایسنا، زهرا شمس‌احسان – عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مدرسه حضرت رقیه (س) منطقه ۱۵ در جمع دانش آموزان این مدرسه با اشاره به اینکه سیزدهم آبان‌ امسال، چهل‌وچهار سال از کشتار جمعی دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال 1357 می‌گذرد، اظهار داشت: نام‌گذاری این […]

به گزارش ایسنا، زهرا شمس‌احسان – عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مدرسه حضرت رقیه (س) منطقه ۱۵ در جمع دانش آموزان این مدرسه با اشاره به اینکه سیزدهم آبان‌ امسال، چهل‌وچهار سال از کشتار جمعی دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال 1357 می‌گذرد، اظهار داشت: نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز دانش‌آموز، نشانگر این واقعیت است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان همواره مورد تأکید حاکمیت بوده است. 
شمس‌احسان گفت: دانش آموزان، چه در آن سال‌ها که پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برافراشته بودند، چه در زمان جنگ تحمیلی که جان‌های عزیزشان را برای دفاع از خاک میهن هدیه می‌کردند و چه اکنون که کمر به پیشرفت و تعالی کشور بسته‌اند و نام ایران را در آوردگاه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی طنین‌انداز کرده‌اند. 
وی اضافه کرد: تمام آنان که امروز نامی درخشان در تاریخ این مرزوبوم هستند، از پشت همین میزها و نیمکت‌ها برخواسته‌اند و به‌ مانند این 16 میلیون دانش‌آموزی که امروز رهسپار مدارس شده‌اند، در سنین کم، رؤیاهای بزرگ در سر داشته‌اند، رؤیاهایی که قطعا رسیدن به هر کدام از آنان، قدمی است برای تعالی میهن و خدمت به همه‌ ایرانیان باور داریم که دانش‌آموزان با تلاش و پشتکار، موانع را کنار زده و به جایگاهی می‌رسند که به افتخار خانواده، جامعه و کشور تبدیل خواهند شد. 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: شهر، با حضور دانش‌آموزان در خیابان‌ها و کوچه‌هایش سرزنده است و شایسته است که بیش از گذشته، فرصت حضور فعالانه‌ این گروه را در عرصه‌های اجتماعی نمایان کنیم. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: ساختارهای متنوعی برای دانش‌آموزان در سطح شهر وجود دارد که آنان می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات آن‌ها، در کنار دانش‌اندوزی به هویت‌یابی، نقش‌پذیری اجتماعی، مهارت‌افزایی و آمادگی همه‌جانبه برای زندگی نیز به‌صورت مطلوب‌تر بپردازند. 
وی افزود: کتابخانه‌ها، فرهنگ‎سراها، سراهای محله و … از این دست‌ هستند. 
شمس‌احسان اظهار داشت: دانش‌آموز دارای انرژی، انگیزه و توانایی بالقوه‌ای است که اقدامات جامعه‌محور و داوطلبانه، موضوع جذابی برای آنان است که بتوانند این نیروی نهان‌شده را به یک عمل اثربخش اجتماعی تبدیل کنند. 
وی افزود: آنان با مراجعه به سراهای محله و فرهنگ‌سراها می‌توانند با پیشنهادهای متنوعی در این خصوص مواجه شوند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود را به بهترین شکل ارائه کنند؛ همچنین در کنار آن می‌توانند از خدمات مشاوره، روان‌شناختی و آموزشی رایگان یا ارزان نیز بهره ببرند. 
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، شمس احسان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانِ امروز ایران، گنجینه‌ نابی از ایده‌ها و ابتکارات هستند که می‌توانند در مدیریت شهری نیز راهگشا باشند؛ امیدواریم که این کودکان و نوجوانان عزیز، ایده‌های خود برای بهسازی شهر را با ما در میان بگذارند و از امروز خود را برای ساختن شهری آرمانی، مطابق با نیازها و در بستر فرهنگی ایرانی اسلامی آماده کنند. 
انتهای پیام