• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024

لوگو موشن رایگان چیست؟ به نقل از رز دیزاین

  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
لوگو موشن رایگان چیست؟ به نقل از رز دیزاین

امروزه دیگر اکثر شرکت‌ها با اهمیت برندسازی در بازارهای مختلف آشنا شده‌اند. ازاین‌رو هزینه‌های مختلفی را برای چنین کاری انجام می‌دهند. همه این کارها به این دلیل است که مدیران به‌خوبی متوجه شده‌اند که در کنار داشتن یک لوگو شخصی و خلاقانه به یک لوگو موشن نیز نیاز خواهند داشت. از آن جایی که فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت و تغییر است، تکنیک‌هایی که منجر به ساخت لوگو موشن می‌شوند نیز تغییر پیدا کرده‌اند. ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص لوگو موشن، دلایل استفاده از آن و هر آن چه که باید در خصوص آن بدانید صحبت خواهیم کرد.

لوگو موشن چیست؟

لوگو موشن را می‌توان به‌مانند قلب تپنده هویت یک برند دانست. ازاین‌رو می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت یک کسب‌وکار و یا یک محصول بوده و نقش مهمی را در استراتژی برندسازی ایفا کند. یک لوگو موشن قدرتمند قادر خواهد بود که به‌سادگی با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کرده و داستان برند را بازگو کند. درصورتی‌که طراحان لوگو موشن به‌خوبی کار خودشان را انجام دهند، یک لوگو می‌تواند تصویری مؤثر از برند را که به‌عنوان پایه و اساس استراتژی بازاریابی موفق عمل می‌کند را به نمایش بگذارند.

ازاین‌رو هر شرکت و یا کسب‌وکاری به یک لوگو موشن احتیاج پیدا خواهد کرد. دیگر دوره استفاده از طراحی‌های گرافیک استاتیک و متمرکز بر چاپ گذشته است. امروزه فناوری‌های جدید و مدرنی به بازار عرضه شده که فرصت‌های بزرگی را برای متخصصان ایجاد می‌کنند. برای اینکه روحی تازه به لوگو بخشیده شود، کارشناسان و طراحان تصمیم گرفته‌اند که کمی حرکت به آن اضافه کنند. ازاین‌رو لوگو موشن را می‌توان یک لوگو حرکتی دانست که دارای انیمیشن و بعضاً صدا است.

سطح انیمیشن مورداستفاده در لوگو موشن‌ها می‌تواند از حرکات ساده شروع شده و تا ارائه کامل ویدئو ادامه داشته باشد. طراحان و مدیران کسب‌وکار باتوجه‌به اهداف تجاری و همچنین نوع شخصیتی که می‌خواهند از کسب‌وکار به مشتریان نشان دهند، در مورد انتخاب انیمیشن و مدت‌زمان آن به توافق می‌رسند. پیشرفت فناوری موجب شده تا ابزارهای مختلفی برای ایجاد لوگو موشن در اختیار افراد قرار داشته باشد.

چرا به لوگو موشن احتیاج خواهید داشت؟

به‌محض اینکه از اولین لوگو موشن‌ها در جهان رونمایی شد، شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیار زیادی برای ساخت چنین لوگوهای متحرکی به طراحان تماس گرفتند. اما فکر می‌کنید که دلیل این محبوبیت سریع چه چیزی می‌تواند باشد؟ لوگو موشن روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. می‌تواند به‌سادگی شخصیت کسب‌وکار را نشان داده و پیام خاصی را برای جذب مشتریان انتقال دهد.
علاوه بر تمامی این موارد، می‌تواند روشی برای متمایزکردن کسب‌وکار با رقبا نیز به شمار رود. دلیل این امر نیز آن است که یک لوگو متحرک می‌کند اصالت شرکت را تضمین کند. بااین‌حال اجازه دهید تا شما را با لیستی از مهم‌ترین مزایای که استفاده از لوگو موشن با خود به همراه خواهد داشت را به شما معرفی کنیم:

ایجاد یک تصویر خاص و منحصربه‌فرد

بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها دارای لوگوهای مشابهی با یکدیگر هستند. حتی در بسیاری از مواقع برخی دیگر پا را فراتر گذاشته و در شباهت با یکدیگر رقابت می‌دهند! البته ممکن است این اتفاق ازروی‌عمد صورت نگرفته باشد، بلکه فقط به این دلیل است که برخی از برندها مجبور هستند برخی از عناصر را برای شناسایی هر چه‌بهتر در یک لوگو قرار دهند.

برای اینکه بتوان یک لوگو را منحصربه‌فردتر کرد، طراحان کمی حرکت به آن اضافه می‌کنند. یک لوگوی متحرک به تخیل اجازه می‌دهد تا از کنترل خارج شود. گرافیک موجود در کنار جلوه‌های مختصر بصری می‌تواند روشی منحصربه‌فرد برای درک هرچه بهتر لوگو موشن باشد.

ماندگاری بهتر در ذهن

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که تصاویر پویا و محتواهای ویدئویی، بهتر از تصاویر استاتیک درک می‌شوند. به بیان دیگر این مدل از تصاویر ساده‌تر قابل یادآوری هستند. یک لوگو موشن قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار گرده و توجه آن‌ها را به‌صورت کامل به خود جلب می‌کند. برخی از انیمیشن‌هایی که تنها 10 ثانیه زمان دارند، می‌توانند با یک نگاه، در مقایسه با تصاویر ایستا، شانس به‌خاطر سپردن بیشتری داشته باشند.

logo-motion-design

اولین برداشت دلپذیر

اولین برداشت، تأثیر شگرفی بر روی دید افراد از یک محصول خواهد داشت. تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیریم چه چیزی را دوست داریم و از چه چیزی خوشمان نمی‌آید. از آن جایی که لوگو اولین نماینده یک برند تجاری است، باید تأثیر اولیه خوبی بر مشتریان بالقوه بگذارد. یک لوگو موشن راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری خواهد بود. همچنین می‌تواند به مثبت شدن هرچه بیشتر اولین برداشت و جلب علاقه کاربران دیگر، کمک کند.

برانگیختن احساسات

به یاد داشته باشید که مردم ایده‌های تازه و غیرعادی را دوست خواهند داشت و یک لوگو موشن نیز راه خوبی برای غافلگیری است. یک لوگو متحرک مؤثر می‌تواند محرکی برای هیجان، شادی و جلب‌توجه باشد. اگر یک لوگو بتواند برخی از احساسات مثبت را برای مخاطبین هدف به ارمغان بیاورد، شانس زیادی وجود دارد که آن‌ها یک برند را به‌خاطر بسپارند و با آن احساس خوشایندی برقرار کنند.

در کجاها می‌توان از لوگو موشن استفاده کرد؟

خب، اکنون که به‌خوبی با مزایای استفاده از لوگو موشن‌ها آشنا شدید، شاید شما هم اقدام به طراحی یک لوگو موشن کرده باشید. اما سؤال به جایی که ممکن است بپرسید این است که در چه مکان‌هایی می‌توانم از لوگو موشن خود استفاده کنم؟ در پاسخ به این سؤال شما می‌توان گفت که محتوای ویدئویی خود را می‌توانید در تمامی فضاهای دیجیتالی که مخاطبان هدف شما در آن جا حضور دارند، منتشر کنید. از برخی از مهم‌ترین این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شبکه‌های مختلف اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین بسترها برای تبلیغ محصولات دانست. مردم زمان زیادی را صرف گشت‌وگذار در اینترنت و برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و … می‌کنند. محتوای ویدئویی شما مانند لوگو موشن، یک ابزار بازاریابی مؤثر است که به‌راحتی می‌تواند به اشتراک گذاشته شود. همچنین این قابلیت برای لوگو موشن‌ها وجود دارد که به‌سرعت آن را به فرمت‌های ویدئویی دیگر مانند GIF تبدیل کرد. علاوه بر این‌ها، لوگوهای متحرک را می‌توان به پست‌های اجتماعی میز تغییر داد و آن‌ها را در شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشت.

وب‌سایت رسمی شرکت

وب‌سایت‌ها را می‌توان به‌مانند یک رزومه دیجیتال و یا یک CV مؤثر برای کسب‌وکار و یا شرکت‌ها دانست. این حیاتی است که مطمئن شوید وب‌سایت شرکت شما به طور مؤثر و بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. استفاده از لوگو موشن می‌تواند باعث بهبود وضعیت ظاهری سایت شده و همچنین آن را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کند. بازدیدکنندگان به تماشای لوگو موشن شما خواهند نشست و همین امر منجر می‌شود تا زمان بیشتری را در یک صفحه بگذارند. همین امر می‌تواند تأثیر زیادی بر رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجو داشته و سئو سایت شرکت را بهبود ببخشد.

کنفرانس‌ها و ارائه‌ها

شرکت‌ها در بازه‌های زمانی به خصوصی کنفرانس‌ها و ارائه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. این کنفرانس‌ها می‌توانند عرضه یک محصول جدید باشند و یا یک جلسه تجاری ساده. شما این شانس را دارید تا لوگو موشن خود را به‌سادگی در اسلایدها، بر روی پروژکتور و … قرار داده و آن را در معرض نمایش بگذارید.

ویدئوهای تبلیغاتی

همان‌طور که شاید شما هم تا به امروز متوجه شده باشید، ویدئوهای تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی در موفقیت یک کسب‌وکار و یک برند تجاری دارند. ازاین‌رو چه دلیلی دارد که از لوگو موشن خود در ویدئو تبلیغاتی خود استفاده نکنید؟ شما می‌توانید با ادغام کردن این دو موضوع با یکدیگر، به اهداف خاص بازاریابی خود دست پیدا کنید.

نحوه استفاده از لوگو موشن

همان‌طور که تا بدین جا نیز به‌خوبی متوجه شده‌اید، یک لوگو موشن اغلب به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی مؤثر مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو می‌تواند به آگاهی در خصوص یک برند، بهبود داستان‌سرایی و ایجاد یک تصویر منحصربه‌فرد از برند کمک کند. اما آیا می‌دانید برای اینکه یک لوگو موشن نهایت کارایی را داشته باشد باید به چه نکاتی توجه کنید؟ ما در این قسمت به مهم‌ترین عواملی که در زمان استفاده از لوگو موشن باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد:

قبل از اینکه لوگو موشن خود را طراحی کنید، اهداف تجاری شرکت را تجزیه‌وتحلیل کنید. همچنین زمان زیادی را صرف فکرکردن به شخصیتی که یک برند نشان می‌دهند، اختصاص دهید.
به‌صورت گسترده تحقیقات سمت کاربران و مخاطبین هدف را انجام دهید. یک لوگو موشن کارآمد باید بر اساس ترجیحات کاربران تولید شود.
سعی کنید تا جای ممکن کاربران خود را شگفت‌زده کنید. به‌این‌ترتیب لوگو موشنی را بسازید که در همان ثانیه اول، غیرقابل‌پیش‌بینی باشد.
بهتر است تا لوگو موشن خود را کوتاه نگه دارید. سعی کنید از روی لوگو شرکت، یک فیلم پیچیده نسازید! توصیه می‌کنیم که لوگو موشن خود را کمتر از 10 ثانیه نگه دارید.

ویژگی‌های یک لوگو موشن خوب چیست؟

مردم ویدئو شما را تنها از روی سه ثانیه اول آن قضاوت خواهند کرد ازاین‌رو در این بازه زمانی کوتاه، باید لوگو موشن خود را به نحوی تولید کنید که ارزش دیدن داشته باشد. برای اینکه با ارزشمند کردن لوگو موشن بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به تماشای لوگو موشن‌های مختلف شرکت‌ها بزرگ بنشینید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با نگاه‌کردن به تجربه‌های برندهای دیگر، بیشتر بدانید که چه حرکتی می‌خواهید بزنید و چه چیزی برای شما کارآمد نخواهد بود.

درصورتی‌که قصد دارید تا یک لوگو موشن تأثیرگذار و خوب را پیاده‌سازی کنید، باید چند ویژگی را در این ویدئو خود قرار دهید:

•    پویایی

تا جایی که امکان دارد، لوگو موشن خود را پویا کنید تا توجه بیننده به ویدئو جلب کرده و آن را حفظ کنید. هدف شما جدای از نشان‌دادن برند و نام تجاری، سرگرم‌کردن مردم و مخاطبین نیز است. ازاین‌رو سعی کنید هر حرف، نماد و یا علامتی را که در ویدئو وجود دارد، متحرک کنید. حرکات مستقل آن را جالب‌تر خواهند کرد.

•    تدریجی نشان دهید

اگر می‌خواهید توجه مردم را به خود جلب کنید، لازم است که کنجکاوی آن‌ها را برانگیزانید. شما می‌خواهید کاری کنید که بیننده هر اتفاقی که قرار است بیفتد را از دست ندهد. همچنین باید به یاد داشته باشید که این چیزی است که شما تنها باید در چند ثانیه به آن برید. ازاین‌رو، فریم به فریم لوگو موشن شما اهمیت خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها برای جلب‌توجه مخاطبین، لوگو خود را به‌صورت تدریجی نشان می‌دهند. شما هم می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید.

•    مختصر و مفید

اگر لوگو موشن شما بیش از 10 ثانیه طول بکشد، مخاطبین را خسته خواهد کرد. در عصر محتواهای آسان، در دسترس، قابل هضم و سریع، دامنه توجه مشتریان شما در حال کاهش است. ازاین‌رو هرچه لوگو موشن شما کوتاه‌تر باشد، بهتر است. بسیاری از لوگو موشن‌های موجود، در یک پس‌زمینه ساده شروع پیدا کرده و در همان نیز به پایان می‌رسند. البته این قاعده‌ای نیست که باید حتماً رعایت شود. اما راهی مناسب برای برجسته شدن و بهترشدن با استانداردهای حرفه‌ای تولید لوگو موشن است.

•    داشتن موضوعی منسجم

درصورتی‌که برای یک شرکتی مانند شرکت حقوقی می‌خواهید یک لوگو موشن را طراحی کنید، مطمئناً به دنبال یک لوگو متحرک شاد و باانرژی بالا نخواهید بود. به همین دلیل نیاز است تا در ابتدا به طراح خود توضیح دهید که چه مدل انیمیشنی و با چه سرعتی می‌خواهید. شاید لازم باشد به او در خصوص نوع صداهای موجود در لوگو موشن نیز اطلاعاتی بدهید.

قبل از اینکه دست به سفارش لوگو موشن بزنید، وب‌سایت خودتان را کاوش کنید و با زیبایی‌شناسی برند خود نیز آشنا شوید. همچنین نیاز است تا نگاهی به ویدئوهای تبلیغاتی قبلی بیندازید. سعی کنید خلاق باشید و از شرکت خود الهام بگیرید. لوگو موشن شما باید کاملاً متناسب با سبک شما باشد.

بهترین نرم‌افزارهای ساخت لوگو موشن رایگان در سال 2022

تا بدین جا به‌خوبی متوجه شدید که لوگو موشن‌ها جز بهترین روش‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف هستند. ازاین‌رو در صنعت طراحی نیز محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده‌اند. فناوری‌های مدرن نیز به طراحان این اجازه را می‌دهد تا لوگوهای متحرک جذاب و متفاوتی را در قالب‌های مختلف طراحی و تولید کنند. درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند به ساخت لوگو موشن هستید، می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص ساخت لوگو موشن استفاده کنید.

شما به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید لوگوهای متحرک و جذاب زیادی را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. با اینکه هرکدام از این نرم‌افزارها به‌تنهایی نیز می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ساخت لوگو موشن باشند، اما شما می‌توانید برای دست‌پیداکردن به یک نتیجه بهتر، برخی از آن‌ها را با یکدیگر ادغام کنید. بدین صورت نقاط قوت یکی، نقاط ضعف دیگری را خواهد پوشاند. اما بهترین نرم‌افزارهای ساخت لوگو موشن در سال 2022 عبارت خواهند بود از:

ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects)؛ قابل‌تنظیم‌ترین نرم‌افزار ساخت لوگو موشن
نرم‌افزار Renderforest؛ ویرایش به سبک الگو
نرم‌افزار Placeit؛ هر روز یک قالب جدید
نرم‌افزار SVGator؛ دارای کد تولید انیمیشن
نرم‌افزار Adobe Creative Cloud Express؛ دارای تصاویر رایگان، نمادها و المان‌های طراحی مختلف
نرم‌افزار Animaker؛ ساخت لوگو موشن برای مبتدیان
نرم‌افزار BrandCrowd؛ دارای بیش از 55000 طرح لوگو مختلف
نرم‌افزار OFFEO؛ ساخت لوگو موشن با کمترین دردسر
نرم‌افزار Tube Arsenal؛ دارای قالب‌های ویدئو گرا
نرم‌افزار Introbrand؛ ساخت لوگو موشن با چند کلیک
نرم‌افزار Viddyoze؛ پلتفرمی پیشرو برای ساخت لوگو موشن

منبع: وبسایت تخصصی طراحی گرافیک و چاپ پلی کربنات رز دیزاین

https://rosedesign.ir/

لینک کوتاه : https://shoma-online.ir/?p=166501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.