نخستین رسالت آموزش و پرورش حرکت به سمت آموزش‌های کاربردی است
نخستین رسالت آموزش و پرورش حرکت به سمت آموزش‌های کاربردی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی ظهر شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس در تالار ابن هیثم با بیان اینکه نخستین رسالت آموزش و پرورش حرکت به سمت آموزش‌های کاربردی و اثرگذار است اظهار کرد: یکی از قسمت‌های آموزش و پرورش که توسعه و پیشرفت کشور به آن گره خورده، تربیت […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی ظهر شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس در تالار ابن هیثم با بیان اینکه نخستین رسالت آموزش و پرورش حرکت به سمت آموزش‌های کاربردی و اثرگذار است اظهار کرد: یکی از قسمت‌های آموزش و پرورش که توسعه و پیشرفت کشور به آن گره خورده، تربیت نیروی متخصص در تراز انقلاب است که در هنرستان‌ها در حال انجام است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: تربیت نیروی متخصص در سنین پایین که هنرجو تازه استعداد خود را پیدا کرده است همچنین می‌تواند تقویت هوش‌های چندگانه ای که در سند تحول بنیادین آمده است را نیز محقق کند.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین یکی از چرخش‌های تحول آفرین چرخش به سمت آموزش‌های کاربردی و اثرگذار است که این مهم با مهارت آموزی اتفاق می‌افتد و به عنوان یکی از وظایف آموزش و پرورش در حال عملی کردن آن هستیم.
کاظمی بیان کرد: این موضوع نیاز به همکاری و حمایت بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و سایر نهادهای تأثیرگذار دارد که در هنرستان‌های ما سرمایه گذاری کنند و این سبب می‌شود با تربیت نیروی انسانی در محیط واقعی کار، ضمن یادگیری بهتر، زمینه اشتغال هنرجو در آینده نیز فراهم شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اقبال به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش طی سال تحصیلی جاری در کشور ۲ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: علاوه بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، توانستیم در ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها نیز پیشرفت کنیم.
کاظمی اظهار کرد: البته در ابتدای راه توسعه کمی هستیم اما آنچه مهم است ارتقای کیفیت بخشی به آموزش هاست که جز با بهبود مستمر و تدریجی اتفاق نمی‌افتد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به خصوص در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که با بازار کار ارتباط مستقیم دارد جز با کیفیت بخشی به آموزش‌ها توسعه اتفاق نخواهد افتاد لذا این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود و کیفیت بخشی به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای باعث رشد کیفیت در کشور می‌شود.
وی گفت: رویکرد اصلی در زیست – بوم جدید توجه به شایستگی‌های فنی است زیرا اهمیت این شایستگی‌ها کمتر از شایستگی‌های دیگر نیست.
کاظمی افزود: کسی که دارای تخصص باشد ولی از سایر مهارت‌ها برخوردار نباشد، نمی‌تواند در راه پیشرفت خود گام بردارد و نیازمند بهره مندی از فناوری آموزشی و استفاده از فناوری اطلاعات است و این گونه باعث اثرگذاری بیشتر می‌شود
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تنوع در آموزش باعث تغییر در یادگیری می‌شود و این جشنواره یک حرکت الهام بخش در جهت توسعه شایستگی‌های فنی و غیرفنی است تا باروش های خلاق و آموزش‌های نوآورانه بتوانیم زمینه رشد بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش را در هفت هزار و ۱۵۰ هنرستان کشور فراهم کنیم.