تامین تجهیزات و خدمات مورد نیاز سازمانها با توجه به نیازهای سازمان و امکانات مالی که در اختیار سازمان است، کاری نسبتا دشوار بوده و نیاز به برنامه ریزی و صرف زمان مناسب دارد. برای مکانیزه شدن این فرآیندها استفاده از نرم افزار خرید و تدارکات لازم میباشد.
تامین تجهیزات و خدمات مورد نیاز سازمانها با توجه به نیازهای سازمان و امکانات مالی که در اختیار سازمان است، کاری نسبتا دشوار بوده و نیاز به برنامه ریزی و صرف زمان مناسب دارد. برای مکانیزه شدن این فرآیندها استفاده از نرم افزار خرید و تدارکات لازم میباشد.
نرم افزار خرید و تدارکات مدیریت فرآیندهای خرید سازمان را برای مدیران تسهیل میکند و وجود آن برای سازمانها الزامی میباشد. درصورتی که قصد خرید یا تغییر نرم افزار خرید و تدارکات سازمان خود را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
نرم افزار خرید و تدارکات چیست؟
نرم افزار خرید و تدارکات ابزاری برای ساده سازی و افزایش سرعت فرآیند انتخاب منابع مناسب جهت تامین خدمات و محصولات مورد نیاز سازمان میباشد. درواقع نرم افزار خرید و تدارکات موجب انسجام و یکپارچه سازی فرآیندهای تامین محصولات مورد نیاز سازمان از مرحله درخواست تا مرحله دریافت خدمات و محصولات میشود.
ازطریق نرم افزار خرید و تدارکات فرآیند ردیابی و استعلام خدمات دریافت شده به صورت سیستمی انجام شده و مدیران با استفاده از گزارشاتی که از طریق این نرم افزار دریافت میکنند، به راحتی میتوانند مسائل کسب و کار خود را بررسی کنند. به نوعی این بررسیها موجب افزایش سوددهی و کاهش هزینههای خرید در سازمانها میشود.
مزایای نرم افزار خرید و تدارکات
نرم افزار خرید و تدارکات با فراهم سازی امکان ثبت و پردازش اطلاعات مربوط به تامین کالاها و خدمات موردنیاز سازمان موجب افزایش بهره وری سازمان میشود. معمولا نرم افزار خرید وتدارکات در کنار نرم افزار بازرگانی به مدیریت اطلاعات سازمان میپردازد.
از طرفی گزارشاتی که از طریق نرم افزار خرید و تدارکات ارائه می گردد، موجب مدیریت بهتر هزینهها و برنامه ریزی موثر تر برای استفاده بهینه از منابع موجود در سازمان جهت تامین نیازهای جدید میشود.
صدور اسناد حسابداری نیز از جمله مسائل مهم در تمام سازمانها می باشد، که از طریق نرم افزار خرید و تدارکات به صورت دقیق تر انجام میشود.

نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم
نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم از طریق برقراری ارتباطی یکپارچه با سایر واحدهای سازمان نظیر انبارداری، حسابداری مالی، خزانه داری و… به بهبود و بهینه سازی فرآیندهای سازمان میپردازد.
خودکارسازی فرآیندها ازطریق ارتباطی که بین نرم افزار خرید و تدارکات و نرم افزار BPMS آرین سیستم وجود دارد، حجم نیروی انسانی در سازمان شما را کاهش داده و موجب افزایش سرعت ثبت اطلاعات و انجام کارهای حسابداری مربوط به خرید و تدارکات میشود.
یکی از مزایای اصلی نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم برخورداری از دو نسخه تحت ویندوز و تحت وب میباشد. سازمانها میتوانند باتوجه به نیاز خود نسخه تحت ویندوز یا تحت وب نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم را دریافت کنند. استفاده از نسخه تحت وب نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم برای سازمانهایی که کارکنان دورکار دارند بسیار مناسب است.
باتوجه به دسترسی آسان تر و امکان استفاده از نرم افزار تحت وب در خارج از فضای سازمان، بسیاری از مشتریان آرین سیستم به نرم افزارهای تحت وب که توسط شرکت آرین سیستم تولید میشود روی آوردهاند.
امکانات نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم
مهم ترین امکانات نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم را در تصویر زیر برای شما آورده ایم.

اگر شما هم مشتاق شدید که اطلاعات بیشتری درباره نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم بدست بیاورید، می توانید به سایت آرین سیستم به آدرس www.ariansystem.net مراجعه کنید. درصورتی که نیاز به دریافت مشاوره رایگان برای خرید نرم افزار ArianERP دارید با شماره 43027-021 تماس حاصل فرمایید.