• امروز : پنج شنبه - ۲۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 13 June - 2024

هوشمندسازی در سخت ترین شرایط به کمک شهرداری تهران آمد

  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
هوشمندسازی در سخت ترین شرایط به کمک شهرداری تهران آمد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در سومین نشست از سلسله نشست‌های خبری گزارش عملکرد معاونت‌های شهرداری به تشریح برنامه‌های تهران هوشمند پرداخت و گفت: سه محور اصلی در این برنامه مدنظر بود؛ نخست اینکه تهران هوشمند به صورت مشارکتی با مردم، شرکت‌ها، درون شهرداری و مشارکت با نهادهای دولتی از بیرون شهرداری، دوم محور خدمت رسانی بوده که شهرداری را در حوزه دیجیتال به اپراتور خدمات شهری تبدیل کنیم، سوم درون شهرداری بود که سعی شد، نقش تسهیل کننده داشته باشیم و این مهم با یکپارچه سازی سامانه‌های شهرداری رخ داد.

به گفته وی؛ در سخت‌ترین شرایط مالی شهرداری برای کاهش هزینه‌ها این فناوری بود که به کمک شهرداری آمد و هزینه‌ها را کاهش داد. برنامه تهران هوشمند دارای سه لایه؛ سیاست‌گذاری، اهرم‌های هوشمندسازی و سومین لایه حوزه‌های عملیاتی مانند حمل و نقل، محیط زیست و خدمات شهری است در واقع برنامه تهران هوشمند با ۱۲ طرح و ۵۴ پروژه در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با بیان اینکه برنامه تهران من جزو ۶ برنامه برتر شد، گفت: هیچ برنامه شهر هوشمندی نقطه پایان ندارد و برنامه ما درباره کارهای حوزه شهری است در فاز نخست سال ۹۷ برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و از آن زمان تا سال ۹۹ فاز نخست بود، برنامه‌ریزی‌ها برای فاز بعدی هم از سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در حال انجام است.

فرجود توضیح داد: در حوزه خدمات شهروندی، مشارکت و شفافیت در دستور کار قرار گرفت مانند سامانه شفاف، داده نما، محله محوری و با هم. در حوزه شهرسازی هم دو بعد داشته از بعد شهروندی هر جا ممکن بوده خدمات غیر حضوری شده است مانند کارتابل شهروندی، خدمات الکترونیک مهندسان، پایان کار آپارتمان، مفاصاحساب نوسازی. نقشه جامع شهری هم از اقدامات دیگر بود و لایه‌های اطلاعاتی آن در سه سال گذشته ۲ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بیان کرد: در حوزه حمل و نقل طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، رزرو معاینه فنی و… اقدامات بسیار بودند. در بخش خدمات شهری و گردشگری هم برنامه‌هایی مانند اعلام حادثه توسط ناشنوایان، خدمات الکترونیک بهشت زهرا، گردشگری مجازی، نرم‌افزارهای تفکیک پسماند اجرا شد.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://shoma-online.ir/?p=38678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.