چه یک کسب و کار اینترنتی کوچک داشته باشید و چه یک وبسایت نوپا، جذب ترافیک و به دست آوردن مخاطبان گوگل برای شما اهمیت مییابد. سئوکار همان شخصی است که با مهارتها و تجربه فعالیت خود، میتواند از جستجوهای طبیعی برای شما یک مخاطب حقیقی بسازد و در نهایت چرخه خرید مشتری را توسعه ببخشد.
معمولا در یک جستجوی آنلاین میلیاردها وبسایت و صفحات در SERP گوگل ظاهر میشوند. از طریق سئو و بهینهسازی موتورهای جستجوی گوگل است که میتوانید مطمئن شوید که سایت شما در میان این چندین میلیارد نتایج، زمانی که کاربران کلمه کلیدی مرتبط را جستجو میکنند، ظاهر میشود.
آکادمی پورفیض دات کام که یک مجموعه معتبردر حوزه آموزش سئو به صورت خصوصی و گروهی است، نقش یک سئوکار را برای پیشرفت و توسعه کسبوکارهای مبتنی بر وب، فوقالعاده موثر میداند.
بیایید کمی باهم رو راست باشیم، همیشه همه از اینکه بهتر دیده شویم، لذت میبریم. بنابراین اگر یک وبسایتی برای ارائه خدمات خود راهاندازی کردهاید، باید روی سئو آن متمرکز شوید تا بتوانید در کنار فروش بهتر، برندسازی را هم تجربه کنید.
جهت آشنایی با سئوکار پورفیض و رزومه کاری او کلیک کنید
در ادامه بیشتر درباره سئو و وظایف یک کارشناس و متخصص سئو میپردازیم.
بهینهسازی موتورهای جستجو دقیقا چیست؟
به فرآیند بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل، سئو گفته میشود. این روندی است که همه با هدف بهتر دیده شدن، رسیدن به بیشترین میزان ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو به شمار میرود.
سئو یک شیوه بازاریابی دیجیتال است که مستقیما برای جلب رضایت الگوریتمهای گوگل ایجاد شده است. هر چقدر سایتی سئوی بهتری داشته باشد، هم در نظر گوگل دوستداشتنیتر است و از نظر کاربر ارزش بازدید، کلیک و خرید و دریافت خدمات را دارد.
هر چقدر سئوکار وبسایت شما موفقتر عمل کند، نتایج بالای گوگل در صفحه اول را نیز از آن خود میسازد. بدون حاشیه و اما و اگر، کاربران بی حوصله فضای آنلاین امروزی نهایتا تا رتبه چهارم و پنجم صفحه اول نتایج گوگل را کلیک میکنند.
این تکنیکهای موفقیتآمیز سئوکار حرفهای است که میتواند رتبههای بالاتری از صفحه نتایج را از آن هر کسب و کار آنلاینی کند. به هر حال امروزه رقابت برای کسب رتبه اول و دوم است. نکته مهمی که شاید بسیاری دارندگان وبسایت از آن بی خبر هستند، حدود 35 تا 60 درصد از ترافیک و کلیک نصیب لینکهای اول تا سوم صفحه اول گوگل میشود.
جالب است بدانید که این آمار و ارقام از رتبه سوم به بعد با سیر نزولی بیشتری همراه است و به صورت حدودی تنها 18 درصد نرخ کلیک نصیب آنها و لینکهای بیچاره صفحه دوم میشود. پس سئوی سایت خود را جدیتر دنبال کنید.
شاید کمی نگرانی سراغ افرای آمده باشد که سایت را به حال خود رها کرده و تاکنون هیچ کاری برای بهینهسازی موتورهای جستجو انجام ندادهاند. نگرانی را رها کنید و با اعتماد به سئوکار پورفیض که بیش از 4 سال تجربه کار حرفهای در این زمینه دارد، صفحات سایت خود را از بودن در قعر نتایج جستجوی گوگل نجات بدهید.
با وظایف یک سئوکار حرفهای آشنا شوید
پیش از چیزی خوب است بدانید که معمولا وظایف متخصص سئو که در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ به صورت تمام وقت مشغول به کار باشد، متفاوت است با فردی که به صورت پروژهای و فریلنسری فعالیت دارد. اما در مجموع وظایف آنها شامل موارد زیر است:
- استراتژیهای بهینهسازی داخلی و خارجی برای سایت تدوین میکند.
- کمپینهای خارج از صفحه را ترتیب میدهد.
- با یک تیم تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی همکاری میکند.
- خواستههای خود را برای استراتژی ساختار و نحوه چینش سایت به تیم توسعهدهنده وبسایت ارائه میدهد.
آیا الگوریتم های گوگل را میشناسید؟
هیچ قشری به اندازه وبمستران و متخصصان سئو از دیدن و شنیدن بروزرسانی الگوریتمهای گوگل وحشتزده نمیشوند. این الگوریتمهای زیر و درشتی که گاهی ماهانه و گاهی هم روزانه توسط گوگل در حال تغییر و آپدیت هستند، مجموعه قوانین و مقرراتی به شمار میروند که برای رساندن کاربر به بهترین، کاملترین و مرتبطترین نتایج به وجود آمدهاند.
تنها راه نجات هم راهاندازی الگوریتم های گوگل بود، برای آشنایی بیشتر با آنها کلیک کنید.
اگر این الگوریتمها نبودند، تاکنون تکنیکهای سئو کلاه سیاه یک طوفان جبرانناپذیر را در صفحه نتایج گوگل به وجود میآوردند که این مرورگر محبوبیت خود را از دست میداد. بهینهسازی موتورهای جستجو هم روشی هستند که برای جلب رضایت این الگوریتمها به وجود آمدند.
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما گوگل تا همین الان بیش از 200 مورد بروزرسانی الگوریتم داشته که برخی از آنها معرفی و علنی شدهاند و برخی هم در خفا روی مرورگرهای آن اعمال شدهاند. تا پیش از سال 2000 وقتی که این الگوریتمها راهاندازی نشده بودند، آنقدر فضای بینظمی بر نتایج جستجوی گوگل حاکم بود که همه روزه میلیونها شکایت از سوی کاربران ارسال میشد. به هر حال این مرورگر محبوب برای رقابت با یاهو، بینگ و حتی یوتیوب باید دست به کار میشد.
الگوریتم پنگوئن، یک جنگجوی باهوش که باید بیشتر درباره آن بدانید
معمولا، دیدن پنگوئن برای همه چه بزرگ و چه کوچک جذابیت دارد و از نگاه کردن به حرکات و انسجام آنها لذت میبریم. اما در اینجا حرف از یک پنگوئن جذاب دیگر است که گوگل را از آشوب لینکهای بیهوده و هرز که سراسر سایتهای اسپم را پر کرده بود، نجات داد.
جهت آشنایی بیشتر با الگوریتم پنگوئن، این جنگجوی باهوش گوگل، لطفا روی لینک کلیک کنید.
پنگوئن، قصه گوگل جزئی از هسته اصلی مرورگرهای آن شده و حسابی به لینکسازیهای سایتها دقت دارد. پر کردن صفحات سایت از لینکهای هرز و ساختگی که هیچ ارزش افزودهای برای کاربر نداشت و جزء اینکه زمان ارزشمند کاربر را از او میگرفت، کار دیگری انجام نمیداد.
این یک نوع تکنیک سئو کلاه سیاه بود که برخی وبمستران برای پیمودن ره صدساله آن هم در یک شب در پیش گرفته بودند. ماجرای پنگوئن جذاب قطب شمال و جنوب که در کارتونهای قدیمی میدیدیم کاملا با داستان این الگوریتم گوگل تفاوت دارد.
زمانی که این الگوریتم توسط گوگل بروزرسانی شد، سایتهایی که استراتژی سئویی آنها از نوع کلاه سیاه بود، از فراز صفحه نتایج، چنان سقوط کردند که به همین آسانی نمیتوانستند برای نجات رتبههای از دست رفته خود در کلمات کلیدی متعدد، نجات یابند.
متخصص سئو پورفیض معتقد است که برای در امان ماندن از جریمههای الگوریتم پنگوئن باید حسابی روی لینکسازی طبیعی سایت کار کنید. کافیست که پنگوئن سیگنالهای منفی و مشکوکی از بکلینکهای سایت شما دریافت کند، دیگر سروکارتان با این جنگنده باهوش است.
بنابراین، پیشنهاد میکنیم تا میتوانید روی بهینهسازی سایت خود با استفاده از تولید محتوای با کیفیت، لینکسازیهای طبیعی و پس از آن هم جلب رضایت کاربر پنگوئن عزیز مرورگرهای گوگل خان را راضی نگه دارید.