اگر دارای کسبوکاری اینترنتی هستید و یا در وبسایت خود خدمات و محصولاتتان را معرفی میکنید، میتوانید وبسایت خود را در گوگل گسترش دهید و به صدر جستجوها برسانید. شما میتوانید با استفاده از سرویس گوگل ادز، یک تبلیغ هدفمند انجام داده و درآمد خوبی کسب کنید. سرویس گوگل ادز میتواند بهراحتی برای شما هزاران […]
اگر دارای کسبوکاری اینترنتی هستید و یا در وبسایت خود خدمات و محصولاتتان را معرفی میکنید، میتوانید وبسایت خود را در گوگل گسترش دهید و به صدر جستجوها برسانید. شما میتوانید با استفاده از سرویس گوگل ادز، یک تبلیغ هدفمند انجام داده و درآمد خوبی کسب کنید. سرویس گوگل ادز میتواند بهراحتی برای شما هزاران مشتری جذب کند. گوگل ادز میتواند برند شما را بین افرادی که در جستجوی محصولات یا خدماتی هستند که شما نیز آنها را ارائه میدهید، مطرح کند. تبلیغات در گوگل ادز بهصورت هدفمند عمل میکنند و کاربر پس از جستجوی مطلب موردنظر، سایت شما را خواهد دید.
با تعیین کلیدواژههای موردنظر هر کسبوکار، آگهیهای متنی توسط گوگل ادز ایجاد میشوند و افراد پس از جستجوی آن کلیدواژهها، به سایت شما هدایت میشوند. اگر در نظر دارید تا مبلغی را برای تبلیغات کسبوکار خود صرف کنید، باید سعی کنید آن هزینه را در راه درست و بهصورت هدفمند خرج کنید. اگر راه ایجاد کمپینهای تبلیغاتی را انتخاب کردهاید، باید بدانید که هرچه متمرکزتر و هدفمندتر پیش بروید، به نتیجهٔ بهتری خواهید رسید. گوگل ادز این کار را برای شما انجام میدهد و به همین دلیل است که امروزه بین سرویسهای تبلیغاتی شهرت زیادی پیدا کردهاست، اما برای شروع باید بدانید که دقیقه چگونه باید در گوگل ادز تبلیغ کنید؟
آشنایی با CPA و CPC
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ برای دانستن آن ابتدا باید با اصطلاحاتی آشنا شوید که در طی انتخاب استراتژی و انجام تبلیغات در این سرویس خیلی به کار شما میآیند. باید بدانید CPA استفاده از هزینه به ازای اقدام است و CPC نیز قیمت هر کلیک است. استراتژیهای هزینهگذاری سرویس گوگل ادز شامل چهار دسته هزینه به ازای اقدام، هزینه به ازای کلیک، تمرکز روی تبلیغات بنری و تمرکز روی تبلیغات ویدئویی است.
اقدامات مهم برای تبلیغات در گوگل ادز
همانطور که میدانید، گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی پولی است که با ارائه پول و انتخاب استراتژی درست، شما را در صدر نتیجهٔ جستجوی گوگل یا SERP به جستجوگران مرتبط نشان میدهد. برای آمادهسازی کمپین تبلیغاتی مؤثر اقدامات زیر را انجام دهید:

- تغییر به حالت متخصص
اگر میخواهید شروع به تبلیغات در این بستر کنید، باید در مرحلهٔ اول، روی Switch to Expert mode کلیک کنید. اگر هنوز حساب کاربری نساختهاید، میتوانید به آدرس ads.google.com مراجعه کرده و اکانت خود را راهاندازی کنید. بلافاصله پس از راهاندازی حساب کاربری، گوگل از شما درخواست میکند تا یک کمپین هوشمند طراحی کنید. سعی کنید هدف تبلیغات خود را مطابق با خواست گوگل انجام ندهید و با کلیک روی گزینهٔ Switch To Expert Mode، کمپین اختصاصی خود را طراحی کنید.
انتخاب کمپین موردنظر و ویژگیهای آن
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ انواع کمپینها مانند Search، Display، Video، Shopping، App، Discovery، Local و Performance Max وجود دارند. گوگل از شما میخواهد که یک هدف را برای تبلیغات انتخاب کنید و براساس آن کمپینهای در دسترس را برای انتخاب به شما نشان میدهد، سپس همانطور که برای خودتان برنامهریزی کردید، باید به گوگل بگویید که چه زمانی میخواهید تبلیغ شما به افراد نشان داده شود. هنگامیکه روی Show More Setting کلیک کنید، میتوانید تاریخ شروع و پایان و برنامه تبلیغات خود را انتخاب کنید، سپس مکان و زبان را برای تبلیغات خود مشخص کنید، زیرا یکی از دلیلهای هدفمند بودن تبلیغات در گوگل ادز، همین تنظیمات تخصصی است.
اجازه بدهید تبلیغات شما دقیقاً برای جامعهٔ هدف موردنظر نشان داده شود، زیرا در این صورت نتیجهٔ بهتری خواهید گرفت.
- تعیین مقدار بودجهٔ روزانه
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ اگر بودجهای را برای تبلیغات در گوگل ادز در نظر گرفتهاید، سعی کنید سریع آن را خرج نکنید و ابتدا هزینههای خود را براساس میانگین CPC یا CPA پیشبینی کنید، سپس این مقدار را بر میانگین تعداد روزهای ماه تقسیم کنید. در این صورت میزان بودجهٔ روزانهٔ شما بهدست میآید.

انتخاب استراتژی موردنظر
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ با انجام مراحلی که گفته شد، به مرحلهٔ انتخاب استراتژی مناسب میرسیم که شامل دودسته است:
- Bid دستی
برای استفاده از این استراتژی، باید حداکثر قیمتی که مایلید برای یک کلیک روی تبلیغ بپردازید را به گوگل بگویید. لزوماً نباید این مبلغ را به گوگل بپردازید و این یک پیشنهاد است، اما به یاد داشته باشید که مبلغ بسیار پایین عملکرد شما را محدود خواهد کرد.
- Bid خودکار
در این قسمت با انتخاب استراتژی پیشنهاد قیمت خودکار به گوگل اجازه میدهید تا حداکثر پیشنهاد برای کلیک روی تبلیغ را خودش تعیین کند. سعی کنید دادهها را همیشه چک کنید تا از هزینههایی که گوگل برای شما در نظر میگیرد اطلاع داشته باشید.
انتخاب کلمات کلیدی
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ این مرحله بسیار مهم است و شما باید کلمات کلیدی که همان اهداف جستجو در گوگل هستند را برای این سرویس تعریف کنید. در قسمت Set up groups، کلمات کلیدی خود را با اهداف تجاری روشن بنویسید. لیست کلمات کلیدی را شلوغ نکنید و کاملاً کاربردی آنها را انتخاب کنید تا تبلیغات بهینهای برای شما انجام شود. حالا میتوانید به قسمت Create Your Ads وارد شوید تبلیغ خود را وارد دنیای خارقالعاده گوگل کنید.
افزونهها در تبلیغات گوگل ادز
در گوگل ادز برای اضافهکردن اطلاعات تکمیلی، میتوانید از گزینهٔ Ad Extensions استفاده کنید و روی تصمیمگیری مخاطبان اثر بگذارید. برای اضافهکردن توضیحات تکمیلی، نیازی به پرداخت هزینهٔ اضافی نیست و میتوانید از سطوح مختلف اکانت، اد گروپ و کمپین استفاده کنید. میتوانید از افزونههای متفاوت مانند لینک اضافه، لوکیشن، Callout، قیمت، تماس، اپلیکیشن، پروموشن، عکس، Structured Snipped و Leadform استفاده کنید. این افزونهها میتوانند ویژگیهای بیشتری از کسبوکار شما را به مخاطب ارائه دهند و آنها را بهسوی سایت شما هدایت کنند.

نتیجهگیری
در این مقاله روی چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ بحث کردیم و اطلاعاتی را برای نحوهٔ انجام تبلیغات در سرویس گوگل ادز ارائه دادیم. گوگل ادز ابزاری برای تبلیغات است که بهترین امکانات را به شما ارائه میدهد، اما داستانهای پشت پرده که توسط دیجیتال مارکتر ها طراحی میشود هم بسیار مهم است. باید بدانید انجام تبلیغات و هزینه کردن برای آن، نیازمند داشتن استراتژی قوی است. قبل از هزینه کردن، ابتدا تمام ویژگیهای گوگل ادز را بهصورت تخصصی بررسی کنید و برای صرف پول خود برنامهریزی نمایید. در وی دیجیتال مارکتینگ میتوانید انجام همهٔ این کارها را بهصورت تخصصی به تیم مجرب ما واگذار کنید و نتیجهٔ تبلیغات خود را ببینید.