بازار تجارت آنلاین در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده است. به همین دلیل است که ویژگی های فروشگاه اینترنتی برای شکوفایی کسب و کار شما ضروری است. تجارت الکترونیک به معنای واقعی کلمه در اوج خود بوده و در حال پیشرفت بیشتر است. یک کسب و کار و تجارت آنلاین باید برای دستیابی به موفقیت در بازار الکترونیک امروز، قوی و در مسیر رشد باقی بماند. این جایگاه تجاری بسیار رقابتی است و در تجربه خرید مشتری بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، شما به موارد مهم و قدرتمندی نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که تلاش های شما بهترین نتایج را به همراه دارد و به عنوان یکی از گزینههای برجسته و قوی در بازار باقی میمانید. یک فروشگاه آنلاین به شما این امکان را میدهد که تجربه کاربری قابل توجهی ارائه دهید و همچنین کنترل و انعطاف پذیری کامل روی ویژگی ها و عملکردهای پلتفرم داشته باشید. برای خرید از یک فروشگاه معتبر آنلاین نیاز به موارد مهمی داریم که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.
۱) تنوع محصول با برندهای مختلف
سبد کالایی متنوع که امکان ارائهی محصولات مختلفی را داشته باشد، بسیار کارآمد است. محصولات را در برندهای مختلف ارائه دهید که مشتری با توجه به بودجه و ویژگیهایی که از یک محصول انتظار دارد، بتواند بهترین گزینه را انتخاب نماید. همچنین فروشگاه خود را از دستهبندی محصولات متنوع سرشار نمایید و خرید را برای مشتری راحت و لذتبخش کنید.
۲) جستجوی آسان
در یک فروشگاه آنلاین، محصولات زیادی برای کاربران در دسترس است. شما باید محصولات را در دستههای مختلف سازماندهی کنید. تا خریداران بتوانند به سرعت به بخش مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و محصول مناسب را به راحتی دریافت کنند. همچنین میتوانید یک گزینه جستجوی هوشمند در سایت خود قرار دهید که بازدیدکنندگان بتوانند محصولات خود را مستقیماً از آن قسمت جستجو کنند.
۳) ارسال سریع به سراسر کشور
ارسال و تحویل به موقع و سریع، یکی از موارد برجسته و مهم در یک فروشگاه آنلاین است. به طوریکه اگر تمام موارد را رعایت نمایید و بهترین گزینهها را در اختیار مشتری قرار دهید، اما تحویل محصولات در زمان درست و به موقع انجام نگیرد امکان از دست دادن مشتری برای خریدهای بعدی وجود خواهد داشت.
۴) قیمت گذاری منصفانه و بروز
ارائهی قیمت در فروشگاههای آنلاین یکی از موارد حائز اهمیت است. مشتریان پیش از خرید از شما، فروشگاههای مختلفی را بررسی مینمایند و قیمت منصفانه یکی از مواردی است که سبب جلب نظر مشتریان شما میگردد. ارائهی قیمت متناسب و منصفانه میتواند سبب جذب مشتری و فروش بالا برای شما گردد.
۵) جزئیات محصول
یک صفحه محصول قوی باید تمام اطلاعات، اطمینان و انگیزه کاربر را برای تبدیل به خریدار فراهم کند. صفحات محصول فردی که مشخصات دقیق محصول، در دسترس بودن، موجودی، اندازه، رنگ، هزینه حمل و نقل، عکس محصول و فیلم محصول را ارائه میدهند، به بازدیدکنندگان کمک مینمایند تا خرید بهتری را تجربه کنند. مثلا هنگامی که قصد خرید تلویزیون یا دیگر محصولات مهم و ضروری را دارید، صفحات باید تمام اطلاعاتی را که مشتریان نیاز دارند، از جزئیات مهم گرفته تا موارد جزئی، در اختیار آنها قرار دهد. باید ویژگیهایی مانند دکمههای «افزودن به سبد خرید» یا «اکنون خرید» را در نظر بگیرید و به کاربران خود این امکان را بدهید که محصول دلخواه را به لیست علاقهمندیهای خود اضافه کنند.
۶) پرداخت آسان
فروشگاه آنلاین ایدهآل، مستقیماً شما را به درگاه پرداخت بصری و آسان انتقال میدهد. تجربه تسویه حساب مشتریان شما باید تا حد امکان آسان و سازگار باشد که منجر به افزایش میزان فروش گردد. فرآیند پرداخت آسان را میتوانید با پرداخت یک صفحهای مدیریت نمایید و بدون دریافت اطلاعات اضافی تجربهی یک خرید ایدهآل و راحت را برای مشتری فراهم کنید.
۷) داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی، علامتی است که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین اختصاص داده میشود. به کمک این نماد، صلاحیت و هویت یک فروشگاه آنلاین قابل تایید میباشد و دیگر جایی برای نگرانی هنگام خرید وجود نخواهد داشت.
۸) نظرات کاربران و مشتریان
در هنگام خرید آنلاین، مردم به نظرات دیگران و کامنتهای مرتبط با هر محصول توجه میکنند و از این طریق میتوانند به خرید از یک فروشگاه آنلاین اعتماد نمایند. هیچ موردی مانند اثبات اجتماعی سبب فروش بیشتر به صورت آنلاین نمیگردد. از طریق کامنتها و نظرات مشتریانی که از آن محصول استفاده نمودهاند، به مشتریان بالقوه نشان میدهید آنچه می فروشید ارزش خرید و استفاده دارد. کامنتها و نظرات مشتریان برای کسب و کارها بسیار ارزشمند است. آنچه مشتریان بالقوهی شما به دنبال آن هستند، تأیید کیفیت خدمات یا محصول شما است و اینکه آیا میتوان به شما اعتماد کرد؟ آیا خدمات پس از فروش خوبی ارائه میدهید؟
مشتریان شما به احتمال زیاد در کانالهای رسانههای اجتماعی شما در بخش نظرات و کامنتها به بررسی و مقایسه میپردازند. فروشگاه اینترنتی شما نه تنها باید شامل بررسیها و رتبهبندیها در زیر هر محصول باشد، بلکه باید رتبهبندیهای رسانههای اجتماعی یا گوگل شما و پیوندهایی به نظرات شخص ثالث را نیز به اشتراک بگذارد.
۹) تصاویر و فیلمهایی با کیفیت بالا
هنگامیکه یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت میکنید لازم است بدانید تصاویری با کیفیت بالا و کلیپهایی از آنباکس محصولات میتواند موجب فروش بیشتری برای شما گردد. پس مطمئن شوید که یک عکاس حرفهای عکسها و فیلمهای با کیفیتی را ارائه میدهد و از زوایای مختلفی، محصولات را عکاسی میکند. عکسها باید نشان دهنده برند شما باشند و برای بازدیدکنندگان شما جذاب باشند. در عین حال لازم است که تصاویر محصولات شما در زمانی کوتاه بارگذاری شده و حجم بالایی نداشته باشند.
۱۰) فروشگاهها و برندهای اینترنتی معتبر
در هنگام خرید بهتر است فروشگاههای آنلاین را بررسی نمایید و از فروشگاهی خرید داشته باشید که همواره بهترینها را ارائه میدهد و افراد زیادی از آن رضایت دارند. فروشگاهی که مواردی مشتری پسند را در اختیار شما قرار میدهد بدون شک تجربهی یک خرید ایدهآل را برای شما به ارمغان میآورد. از فروشگاههای اینترنتی معتبری مانند؛ دیجی کالا، زنبیل، اورجیمال و … میتوانید بهترین محصولات را در کوتاهترین زمان ممکن و با دریافت خدمات عالی تهیه نمایید.