بزرگراه اهر- تبریز تا یک‌ماه آینده تکمیل می شود
بزرگراه اهر- تبریز تا یک‌ماه آینده تکمیل می شود

محمدرضا کدخدازاده در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر و بزرگراه اهر-تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه بزرگراه اهر-تبریز و اعتباراتی که برای این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیری‌هایی از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و نماینده مردم اهر و هریس انجام می‌شود. معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت […]

محمدرضا کدخدازاده در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر و بزرگراه اهر-تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه بزرگراه اهر-تبریز و اعتباراتی که برای این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیری‌هایی از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و نماینده مردم اهر و هریس انجام می‌شود.

معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از اتمام چهار خطه کردن بزرگراه اهر-تبریز تا یک‌ماه آینده خبر داد و افزود: پروژه بزرگراه اهر-تبریز تا یک‌ماه آینده تکمیل می‌شود و قطعه گردنه‌ی گویجه‌بئل را امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر که قبلاً شرکت پیمانکاری داشت که آن‌چنان پای‌کار و زیاد عملیاتی نبود را از پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر خاتمه پیمان دادیم و برای ادامه پروژه پیمانکار جدید انتخاب شده و امروز دستورات لازم جهت تحویل زمین و انتقال ماشین‌آلات و تجهیز کارگاه صادر شد.

کدخدازاده تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرماندار شهرستان انجام می‌دهند امیدواریم معضلات و مشکلاتی که قبلاً پیش‌روی پروژه از جمله معارضین تاسیساتی و معادن مصالح وجود داشت را مرتفع نمایند.

معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از انتخاب قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر خبر داد و گفت: مبلغ قرارداد با پیمانکار پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر ۲۶۵ میلیارد تومان است و با توجه به تورم و تعدیل‌ها و زمان‌بر بودن اجرای پروژه؛ اعتبار بیشتری را طلب می‌کند.

بزرگراه اهر- تبریز پروژه‌ای که تاکنون وعده‌های بسیاری از افتتاح آن به گوش رسیده اما هر بار مشکلات و کمبودهای مختلف، این پروژه را به مقصد نرسانیده است، جاده‌ای که در استان آذربایجان شرقی به خاطر تصادفات خونین و پر شمار به جاده وحشت معروف است.

حدود ۸۴ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز، ۴ خطه است؛ این بزرگراه به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۲ خطه احداثی ۱۱ متر با ۷ دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو احداث شده است.

خبرگزاری مهر در گزارش‌های متعددی همچون گزارش وعده خرداد به سرانجام نرسید / احداث بزرگراه جاده وحشت ۱۴ ساله شد به دلایل عدم افتتاح و تکمیل کامل این بزرگراه پرداخته است.