• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024

8 نکته مهم عکاسی از محصولات برای اینستاگرام و سایت

  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
8 نکته مهم عکاسی از محصولات برای اینستاگرام و سایت

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و یا در صفحه اینستاگرام خود محصولاتی را می‌فروشید، حتما می‌خواهید آن‌ها را به بهترین و زیباترین شکل به مشتریان خود نشان دهید، اینجاست که تسلط به عکاسی از محصول اهمیت خود را نشان می‌دهد. در اینجا نکات مهمی برای ایجاد عکاسی محصول آورده شده است که فروش را به دنبال دارند!

1 . دوره رایگان عکاسی محصول را ببینید!

دوره عکاسی از محصول

قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان آموزش عکاسی از محصولات شوت شات را ببینید. در این دوره آموزشی شما می‌توانید تمام مقدمات عکاسی از محصول مثل نورپردازی و بازار کار این شاخه از عکاسی را مشاهده کنید. در ادامه نکات مهم عکاسی از محصولات برای وبسایت و اینستاگرام را بررسی می‌کنیم

2. دیافراگممناسب را انتخاب کنید

استفاده از دیافراگم مناسب برای تصویر هنگام عکاسی از محصولات بسیار مهم است.دو نوع متداول عکاسی محصول وجود دارد: سبک زندگی و استودیو.برای عکس های سبک زندگی محصول، بازترین دیافراگم (کمترینf-stop) بهترین است. این تضمین می کند که محصول مرکز توجه است. مطمئن شوید که به اندازه کافی دور از محصول عکاسی می کنید. این به ایجاد عمق میدان قوی تر برایجدا کردن محصول از پس زمینه کمک می کند.برای عکس‌های سبک زندگی که داراییک محصول و یک مدل یا شی دیگر هستند، دیافراگم را در حدود f/2.8 نگه دارید. این اجازه می دهد تا محصول و سوژه ثانویه در فوکوس باشند. و پس زمینه بر تصویر غلبه نمی کند. در نهایت اگر با این اصطلاحات آشنا نیستید بهتر است دست نگه دارید و آموزش عکاسی مقدماتی را دنبال کنید.

3. از لنز تله فوتو استفاده کنید

شما می‌خواهید مطمئن شوید که محصول شما به هیچ وجه تحریف نشده است. لنزهای زاویه باز و لنزهای افکت می توانند نسبت سوژه ها را در یک تصویر خراب کنند. در عکاسی محصول، تصاویر شما باید دقیقاً نشان دهنده محصول در دست باشند. در غیر این صورت ممکن است با مشتریان خود به مشکل بر بخورید.لنزهای تله فوتو کوتاهتر، نزدیکترین لنزها از نظر چشم انداز به چشم انسان هستند. آنها هیچ شکلی از ارائه نادرست یا تغییر در موضوع ایجاد نمی کنند. همچنین استفاده از لنز ماکرو برای نزدیک شدن به سوژه در عکاسی محصول مفید است.بهترین فاصله کانونی برای عکس های محصول 100 میلی متر است و هر فاصله کانونی بین 85 تا 145 میلی متر نیز مناسب است.

4. چگونه عکس های محصول را روشن کنیم

عکاسی از محصول برای سایت

کلید نورپردازی استودیو محصول این است که مطمئن شوید محصول از پس زمینه جدا شده و به طور یکنواخت روشن می شود.همچنین باید به استفاده از نور ملایم در عکاسی محصول توجه کنید. اصلاح کننده های نور، مانند سافت باکس ها و بازتابنده ها، می توانند به شما در دستیابی به این استودیو و نور طبیعی کمک کنند. این به این دلیل است که شما باید به شرایط روشنایییکسان برسید. در غیر اینصورت، سایه های خشن می توانند عناصر محصول شما را در عکس خراب کنند.

5.  از یک تکه کاغذ برای خلاص شدن از شر خط افق استفاده کنید

یک تکه کاغذ بزرگتر بردارید، آن را در خط افق خم کنید و به دیوار و زمین خود بچسبانید. این به شما کمک می کند به یک ظاهر یکپارچه برسید. این امر به ویژه برای عکاسی در تجارت الکترونیک ضروری است، جایی که شما باید محصولی روی پس‌زمینه سفید ثابت داشته باشید.

6. ایده های جدیدی برای فروش محصول ارائه دهید

اکثر بازاریابان به شما می گویند که کلید فروش یک محصول، فروش ایده محصول است. محصول را به یک سبک زندگی جذاب گره بزنید. نشان دهید که چقدر زندگی راحت تر با محصول می تواند باشد. یا ثابت کنید که محصول چقدر براییک علاقه خاص اهمیت دارد.داستان محصول آن را بهتر از هر چیزی به فروش خواهد رساند. همیشه این را در نظر داشته باشید زیرا این قطعا یکی از بهترین نکات عکاسی محصول  است!

7. مجموعه را شلوغ نکنید

از شلوغ و پرت کردن تصویر خود با عناصر زیاد در آن اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما فروش محصول است.پس زمینه را با یکیا دو رنگ ثابت یا الگوهای ظریف ساده نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که چیزی در عکس ندارید که مرتبط نباشد یا ارزشی اضافه نکند. سعی کنید محصول را در مرکز توجه قرار دهید، چه از طریق ترکیب بندییا نورپردازی هوشمندانه.

برای عکس‌های استودیویی، باید تعداد آیتم‌ها را فقط به محصول و یکیا دو پایه محدود کنید. برای عکاسی از محصولات سبک زندگی، توصیه می کنیم فقط بر روی مدل تمرکز کنید. از هرگونه حواس پرتی در پس زمینه اجتناب کنید. همچنین می توانید قوانین سبک مینیمالیستی را تمرین کنید.

8. مطمئن شوید که رنگ های شما رنگ های طبیعی دارند

استفاده از لنز تله فوتو از تحریف محصول جلوگیری می کند و درست نگه داشتن رنگ ها به همان اندازه مهم است. این برای عکاسی محصولی که بر روی رنگ ها متمرکز است، مانند لباس، اساسی است.اگر عکس شما رنگ ها را تغییر دهد، می تواند مشکل بزرگی در هنگام فروش محصول ایجاد کند. می تواند منجر به نارضایتی هم از سوی کسب و کار و هم از سوی مشتری شود.تصور کنید شلوار جین آبی روشن را سفارش دهید زیرا رنگ آن را آنلاین دوست داشتید، اما چیزی که دریافت کردید کاملاً متفاوت بود. برای اینکه مطمئن شوید رنگ های شما مناسب هستند، بررسی کنید که نوری که استفاده می کنید به هیچ وجه رنگی نباشد. لامپ های عکاسی سفید بهترین هستند، مانند یک روز ابری در فضای باز. همچنین باید به تراز سفیدی خود توجه کنید.در پس پردازش، می توانید رنگ ها را ویرایش کنید تا سعی کنید با محصول واقعی مطابقت داشته باشید. پس از آن،  عکس را در دستگاه های مختلف بررسی کنید. ببینید که چگونه رنگ در صفحه های مختلف تغییر می کند. در صورت امکان عکس های موجود در رایانه، تلفن و تبلت خود را بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد نکات عکاسی از محصول صحبت کردیم، این نکات به شما کمک می‌کند تا با عکاسی مناسب از محصولات، فروشتان را افزایش دهید. اگر این مطلب برای شما جذاب بود می‌توانید سری به صفحه آموزش عکاسی شوت شات بزنید تا آموزش های رایگان و تخصصی عکاسی را دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://shoma-online.ir/?p=186207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.