ابطال گارانتی ۱۳۰ هزار خودروی فروخته شده سایپا
ابطال گارانتی ۱۳۰ هزار خودروی فروخته شده سایپا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مجید باقری افزود: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال حدود ۴۲۰ هزار خودرو در شرکت سایپا فروخته شده که حدود ۳۰ درصد این تعداد هنوز برای انجام امور گارانتی مراجعه نکرده‌اند. قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: متاسفانه به دلیل نظام قیمت‌گذاری که […]

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مجید باقری افزود: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال حدود ۴۲۰ هزار خودرو در شرکت سایپا فروخته شده که حدود ۳۰ درصد این تعداد هنوز برای انجام امور گارانتی مراجعه نکرده‌اند.
قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: متاسفانه به دلیل نظام قیمت‌گذاری که بر صنعت خودرو حاکم است شاهد التهابات شدیدی در بازار خودرو هستیم که نقش آفرین آن واسطه‌ها هستند.
باقری افزود: گویای این مسئله نظام قرعه‌کشی است که شاهد هستیم تعداد زیادی از مردم در قرعه کشی سایپا بارها شرکت می‌کنند و همیشه گلایه دارند که در فرآیند قرعه‌کشی برای خرید خودرو انتخاب نمی‌شوند.
قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: همکاران ما در شرکت سایپا پرونده خودرویی را پیدا کردند که این خودرو در صفر کیلومتر ۴ بار خرید و فروش شده بود که این هم نشانه‌ای از حضور واسطه‌ها در بازار خودرو است.
وی در خصوص نقش واسطه‌ها افزود: مردم بعنوان مصرف کننده واقعی در این شرایط مجبور هستند برای تهیه خودرو وجه بیشتری پرداخت کنند، اما این پول اضافه به سوی صنعت خودرو هدایت نمی‌شود بلکه فقط به جیب واسطه‌ها می‌رود.
باقری گفت: به نظر می‌رسد اصلاح نظام قیمت‌گذاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. با توجه به اینکه نهاده‌های تولید از ابتدای امسال افزایش پیدا کرده است و بانک مرکزی به صورت رسمی تورم بخشی شش ماهه را اعلام کرده به ما ابلاغ شد در گروه سایپا به طور متوسط ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.
قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: در حال تلاش برای افزایش تولید هستیم تا نقش آفرینی بیشتری در کاهش التهابات بازار خودرو داشته باشیم.

منبع