مراکز نوآوری باید پاتوق دانش‌آموزان باشند
مراکز نوآوری باید پاتوق دانش‌آموزان باشند

به گزارش ایسنا، پیمان صالحی امروز در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه باید بررسی کنیم چگونه در دو وزاتخانه علوم و آموزش و پرورش می‌توانیم طوری هم افزا عمل کنیم که دانش‌آموزان توانمندی را تحویل‌ گرفته و با توجه به اهدافی که داریم، به جامعه تحویل […]

به گزارش ایسنا، پیمان صالحی امروز در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه باید بررسی کنیم چگونه در دو وزاتخانه علوم و آموزش و پرورش می‌توانیم طوری هم افزا عمل کنیم که دانش‌آموزان توانمندی را تحویل‌ گرفته و با توجه به اهدافی که داریم، به جامعه تحویل دهیم.

وی افزود: پیشنهاد جدی ما این است که رفت‌وآمد معلم‌ها به دانشگاه‌ها و حضورشان را در طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی افزایش دهیم. دو معاونت مربوط در حوزه پژوهش و فناوری این آمادگی را دارند که زمینه‌ها را مهیا کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همچنین معتقدم مراکز نوآوری باید پاتوق دانش آموزان باشند، گفت: تربیت نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی است که باید درباره آنها با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم. هیچ فناوری و پژوهشی بدون نیروی انسانی کارآمد میسر نیست.

صالحی با اشاره به اینکه موضوع دیگر تربیت تکنسین نیروی ماهر است، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند. دوره‌های کاردانش و فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش فراوان است. برخی افراد تک مهارتی هستند و می‌توانند تکنسین ماهری باشند.

وی تاکید کرد: باید در دوره‌های استعدادیابی افراد توانمند را شناسایی کنیم. از آن سو ما در وزارت علوم مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و مراکز جامع علمی و کاربردی را داریم و همکاری مشترک دو وزارتخانه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امید است بتوانیم فرزندانی را تربیت کرده و پرورش بدهیم که در آینده در این کشور بمانند و منشا اثرات خیر برای کشور، نظام و مردم باشند.

انتهای پیام

منبع